מגמות בשוק הפוד סרוויס לשנת 2022

מגמות בשוק הפוד סרוויס לשנת 2022

אומרים שטרנדים באים וחולפים אבל שנת 2022 מביאה איתה תחושת דה ז'ה וו. הרבה מהמגמות שהחלו בשנת 2021 ממשיכות איתנו לשנת 2022 אך מתפתחות לכיוונים חדשים.

1. 14 אלף ברמנים ומלצרים ויותר מ-4,000 טבחים חסרים למשק – כך עולה מנתוני המשרות הפנויות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לחודש יולי 2021. למרבה הצער, מציאת עובדים תמשיך להוות אתגר עבור תעשיית שירותי המזון. עדיין מוצבים שלטי גיוס עובדים בחלונות של כל סוגי העסקים המנסים לעמוד בקצב הביקוש הגובר. מפעילי מסעדות העלו את השכר, הציעו בונוסי חתימה והוסיפו הטבות נוספות כדי לנסות למשוך מועמדים. בעוד שצרכנים רבים מוכנים לחזור להרגלי האכילה שלהם לפני המגפה, עובדי מסעדות רבים אינם מעוניינים לחזור לעבודה.

 

2. משבר הקורונה שם את משלוחי האוכל במרכז הבמה והפך אותם לצינור חמצן עבור עסקי אוכל ברחבי הארץ, החל מרשתות המזון המהיר ועד למסעדות היוקרה. כמויות המשלוחים והטייק אווי לא צפויות לרדת בעתיד הנראה לעין והצרכנים משתמשים יותר ויותר בטכנולוגיה על מנת לבצע את ההזמנות שלהם. ההזמנות דרך אתרי המסעדות והאפליקציות שלהן עלו בעשרות אחוזים, בעוד שההזמנות מצד שלישי, כמו אפליקצית וולט לדוגמא, עלו בלמעלה ממאה אחוזים.

 

3. המחסור בכוח אדם הוא כוח מניע נוסף לקראת אוטומציה. כיום, רובוטים מסוגלים להכין ולבשל בחלק האחורי של המסעדה ולספק ולפנות צלחות בחזית שלה. בחוץ לארץ, מקדונלדס, דומינו'ס ו-KFC כבר החלו להשתמש ב- drive-thru רובוטי בחלק מהלוקיישנים שלהן. ל-Bear Robotics למשל, יש קו של רובוטי אירוח בשם Servi. הם מסוגלים להסיע את עצמם לשולחנות של לקוחות כדי להגיש אוכל ומשקאות או לעזור בפינויים. גם בארץ אפשר לחזות כבר במגמה זו – בבנדיקט הרצליה הרובוטים של Pudu הסינית אמנם לא מגישים את המנות לשולחן, אבל הם מסייעים למלצרים בהובלת המנות ובפינוי. לצדם, Temi הישראלי מחליף את המארחת. בפיצה האט לעומת זאת, בחרו לשלב רובוטים דווקא במטבח: בימים אלה אמור להיפתח בישראל הסניף האוטונומי הראשון שלה, שמבוסס על טכנולוגיה שפותחה על ידי הסטארט-אפ הישראלי Hyper Food Robotics.

תמונה: DIGICO KT

 

4. בחוץ לארץ, קוקטיילים ומשקאות עם אחוז אלכוהולי נמוך צברו פופולריות ב-2021 וצפויים להיות יותר ויותר נפוצים בשנת 2022. אצלנו כבר רואים את ניצני המגמה, ואנו צופים שהיא רק תמשיך ותתרחב. על פי תחזית הטרנדים של חברת בקרדי, צפוי גידול בביקוש לבירות דלות אלכוהול ומשקאות נטולי אלכוהול. לא מדובר על אנשים שחתכו אלכוהול מהתפריט לגמרי, אלא בכאלה המבקשים להפחית בשתיית אלכוהול אבל להמשיך וליהנות מהטעם. כבר היום יש בשוק הרבה משקאות המחקים משקאות אלכוהוליים בלי תופעות הלוואי שלהם והצפי הוא שהרבה מותגים גדולים ימשיכו את המגמה ויוציאו מוצרים חדשים בקטגוריה.

מותגים